Angående mina föräldrar

2012-03-27 ♥ 00:34:18

Anonym
om Nybakta bullar? Jo man tackar!:
Hej, är båda dina föräldrar döva och hur känns det att ha en döv mamma/pappa? Hur har det påverkat dig?

Svar: Hejsan! Ja båda mina föräldrar är döva sedan födseln! Hur det känns att ha döva föräldrar var väl lite knepigt att svara på..  Det är både positivt och negativt att ha döva föräldrar. Genom att de är döva har jag fått ta del av två kulturer, och de är något riktigt underbart! Älskar teckenspråket över allt annat! Nackdelen med att de är döva är tex att jag sjunger , och jag hade otroligt gärna velat att de skulle kunna höra mig sjunga någon gång!

Teckenspråket innehåller väldigt mycket mimik och gester. Utan teckenspråket så hade jag aldrig varit så öppen som jag är. Gestikulerar nästan hela tiden när jag berättar eller ska förklara något.

Kommentarer
Postat av: Ida Henningsson

Känner oxå igen mig, sen är det ju alltid en fördel när man ska söka jobb i framtiden ;)

2012-03-27 @ 18:01:08
Postat av: gabban

vad jobbar dina föräldrar med?:-)

2012-03-28 @ 21:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback